Základné pravidlá pre publikovanie príspevkov na FB
- Buďte aktuálni – nebojte sa reagovať na aktuálne dianie v spoločnosti, využite to vo svoj prospech (športové alebo kultúrne udalosti, vyjadrenia známych osobností, celospoločenské témy – Covid-19,…)
- Zdieľané príspevky sa nedajú propagovať
- Nepoužívajte v textoch príspevkov vyskloňované slová Facebook/Instagram – na takýto príspevok sa vám nespustí reklama
- Formát Canvas/Instant Experience sa zobrazuje len na mobile
- Obsah primárne prispôsobujte na mobily – fotky na výšku, videá v štvorcovom formáte alebo 9:16
- Skúšajte, skúšajte, skúšajte – nové formáty, rubriky…
- Interakcie – nadviažte komunikáciu s vašimi fanúšikmi, pýtajte sa ich
Podrobnejšie si teraz rozoberieme ďalších 11 tipov a trikov.
Tipy a triky pri správe sociálnych médií
Pravidlo 20 % textu v grafike
Grafiky alebo obrázky, ktoré publikujete na vašej Facebook stránke, by nemali obsahovať viac ako 20 % textu. Ak nedodržíte toto pravidlo, Facebook vám môže automaticky znížiť dosah príspevku počas propagácie. A v tom najhoršom prípade vám reklamu ani nespustí.
Práve preto využívame v agentúre nástroj od Facebooku, vďaka ktorému si vieme skontrolovať, či sme toto pravidlo dodržali.
Súťaže
Raz za čas, napríklad 1x do mesiaca, vyhláste na vašej stránke súťaž. Pomôže vám to nielen zvýšiť organický zásah a povedomie o značke, ale budujete si tým aj lepší vzťah so zákazníkmi.
Každá súťaž by však dodržať základné pravidlá:
- Upútajte pozornosť – v grafike, prípadne aj na začiatku textu statusu uveďte, že ide o súťaž
- Čím jednoduchšie, tým lepšie – nevyžadujte od používateľov namáhavú alebo zdĺhavú aktivitu, radšej im položte jednoduchú otázku, spýtajte sa ich na názor, nechajte ich tipovať
- Kreativite sa medze nekladú – pri niektorých stránkach a výhrach ich ale môžete vyzvať ku kreativite (nech vymyslia básničku, odfotia váš produkt,…)
- Výber výhry je dôležitý – samotná výhra by mala istým spôsobom súvisieť s vašou spoločnosťou (napr. ak pôsobíte v oblasti gastra, výhrou nebude jazda na aute)
- Nezabudnite na pravidlá – každá súťaž by mala mať zároveň aj „Pravidlá súťaže“, v ktorých sú uvedené základné pravidlá (vďaka nim budete krytí)
- Neporušujte Facebookové pravidlá – možno ste o tom ešte nepočuli, ale medzi podmienky zapojenia používateľov do súťaží ich:
- nemôžete vyzývať, aby príspevok zdieľali,
- nesmiete žiadať, aby lajkli vašu FB stránku,
- nesmiete žiadať, aby v komentári alebo na fotke označili svojich priateľov,
- nemôžete vyzývať, aby využili reakcie (like, srdce, palec dole, …) na výber z viacerých možností (reakcie sa môžu v statusoch používať iba na skutočné vyjadrenie emócií).
Vyhrajte sa s fotopríspevkami
Rozloženie obrázkov v príspevku vám ponúka viacero možností. Stačí len vedieť tie správne rozmery jednotlivých obrázkov a môžete vytvoriť krásne fotopríspevky. A keďže je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť, pozrite sa, ako sme sa vyhrali my.
Pýtajte sa ľudí – komunikácia s fanúšikmi na sociálnych sieťach
Nadviazanie komunikácie s fanúšikmi vo forme nejakej reakcie na vaše príspevky je veľmi dôležité. Budujete si tým s nimi vzťah a zároveň vám to zvyšuje počet interakcií a zásah príspevkov. Preto je dobré pýtať sa používateľov. Dávajte im otázky a využívajte obľúbený formát ankety, s ktorým sa takisto môžete vyhrať.
Creator Studio
Facebook ponúka bezplatný nástroj Creator Studio na správu Facebook stránok a Instagram profilov. Presúvajú sa sem viaceré funkcie z Nástrojov publikovania (Publishing Tools) a Štatistík (Insights).
Nájdete tu napríklad:
- Knižnicu príspevkov (Content Library) – prehľad všetkých vypublikovaných, naplánovaných príspevkov a konceptov vašich FB stránok (ak po novom chcete naplánovať príspevok, viete to urobiť len cez Creator Studio)
- Video štatistiky – tie sa už nezobrazujú v štatistikách stránky, ale len v Creator Studiu
- Inbox – všetky správy a komentáre
- Hudobnú knižnicu – databáza zvukových efektov a bezplatnej hudbu, ktorú môžete využiť vo vašich FB videách
Navyše, od konca februára 2020 je už dostupná aj mobilná aplikácia. Pre Androidy si ju môžete stiahnuť TU, pre Iphony stiahnuť TU.
Odporúčaný čas publikovania príspevkov
Ako nájsť vhodný čas vypublikovania príspevku a zasiahnuť ním organicky najväčší počet používateľov? Kedysi sme sa pozreli do štatistík, kde sme mohli vidieť v grafe, kedy sú naši fanúšikovia online. Po novom vám už samotný Facebook pri plánovaní príspevku ponúkne odporúčaný čas publikovania. Túto funkciu však máme zatiaľ dostupnú len pri pár klientoch.
Automatické odpovede
Určite viete o tom, že v Inboxe si môžete nastaviť aj automatické odpovede, ak nesledujete prichádzajúce správy neustále. Okrem toho vám ale Facebook ponúka možnosť nastaviť si posielanie automatických správ (10 minút po prijatí správy) aj používateľovi, ktorý nechá pozitívnu alebo negatívnu recenziu. Veľmi jednoducho mu tak môžete poslať za pozitívnu recenziu nejakú odmenu – napríklad zľavový kupón.
Zvyšovanie počtu fanúšikov
Počet fanúšikov na FB stránke môžete zvýšiť viacerými spôsobmi. Okrem Page like kampane, viete manuálne pozývať každého používateľa, ktorý lajkol váš príspevok. Existujte ale super plugin pre prehliadač Google Chrome, ktorý to spraví celé za vás. Stačí si ho len nainštalovať, otvoriť príspevok a potom spustiť doplnok. Pozrite si video s názornou ukážkou.
Editovanie vypublikovaných príspevkov
Vypublikovaný príspevok, na ktorý ste už stihli zapnúť reklamu, bohužiaľ, neviete editovať. Čo v takom prípade ale robiť, ak je v príspevku gramatická chyba, prípadne klient vyžaduje textovú úpravu?
Vo
FB reklamnom účte musíte vymeniť v kampani kreatívu (príspevok) za inú. Potom refreshnite FB stránku, kde sa vám opäť objaví možnosť upraviť príspevok. Po jeho editácii stačí nahodiť
kreatívu do FB kampane.
Dvojstupňová autorizácia
Ak na Facebooku riešite „reklamy súvisiace s politikou alebo záležitosťami celoštátneho významu“, je potrebné sa autorizovať. Proces pozostáva z pár jednoduchých krokov.
V prvom rade by ste mali byť administrátorom FB stránky napriamo, nie cez Business Managera. Potom v nastaveniach stránky nájdete v ľavej lište políčko „Autorizácia“, kde prejdete týmto postupom:
- Vyberiete si krajinu pôvodu a zadáte telefónne číslo.
- Kód z verifikačnej SMS správy napíšete do voľného políčka.
- Nahráte doklad totožnosti (na výber máte viacero možností – občiansky preukaz, pas, vodičský preukaz, sobášny list,…).
Pekné linkové príspevky = verifikácia domény
Už nejakú dobu Facebook nedovoľuje upravovať fotografie a titulky pri linkových príspevkoch. Urobil to z dôvodu zvyšujúceho sa počtu hoaxov. Ak ale chcete vypublikovať pekný linkový príspevok, stále existuje spôsob, ako na to.
My v agentúre využívame na správu sociálnych sietí nástroj Kontentino. Chalani v blogu detailne popisujú, čo musíte spraviť. V skratke, verifikujte si doménu. V Business Manageri zvolíte „Brand Safety“ a následne „Domains“, kde pridáte doménu. Kód, ktorý sa vám vygeneruje, musíte vložiť do kódu webstránky a následne túto akciu v Business Manageri verifikovať.
Správa Facebook stránok
Na záver by sme vám ešte odporučili niekoľko nástrojov, ktoré vám uľahčia správu Facebook stránok:
- Kontentino – tvorba content plánov
- Zoomsphere – community management, tvorba content plánov, analytika/porovnanie s konkurenciou
- Boosterberg – efektívny nástroj na podporu príspevkov na FB/IG
- Ad Parlor – ukážky reklám/postov
- Canva/Photopea – free nástroje na tvorbu grafiky