Pracovať v tíme šikovných a nadaných ľudí je dar. Pochopila som to hneď, ako som prišla do PS:Digital. O to väčšiu radosť som mala, keď som časom zistila, že okrem skvelých kolegov mi „šéfuje“ perfektný teamleader, ktorého pracovné aj osobné hodnoty môžu mnohí obdivovať. Ak sa Martin Piteľ, teamleader nášho digital executive tímu, pre niečo narodil, tak to nemohlo byť nič iné, ako s úsmevom viesť svoj tím k stanoveným cieľom, motivovať a podporiť ho v čase pracovného vypätia a byť vždy pripravený pomôcť komukoľvek, kto to potrebuje. Ak vám tento popis príde príliš idealizovaný, je viac než isté, že ešte nepoznáte nášho Meťjúa.
V našom novom blogovom článku sme ho preto neváhali vyspovedať a dozvedieť sa o ňom viac.
Ahoj Meťjú.
Čo ťa motivovalo k tomu stať sa teamleaderom?
Prácu teamleadra v menšom tíme som si vyskúšal už v predchádzajúcej práci a vedel som, že ma to napĺňa. Preto, keď mi túto pozíciu ponúkli u nás v PSku, neváhal som ani minútu. Mimochodom, túto ponuku mi dali počas vianočného večierka, keď som už bol posilnený jedným-dvoma silnými punčmi. Nebolo potrebné ma príliš presviedčať. ?
Aké sú podľa teba kľúčové vlastnosti dobrého teamleadera?
Spomenul by som asi na tri pre mňa dôležité veci.
Po prvé, dobrý teamleader musí vedieť počúvať a čítať svojich ľudí. Náš exe tím má 11 členov, každý je špecifický a inak zvláda nápor práce. Niektorí hneď “kričia”, že majú toho veľa a potrebujú pomôcť, introvertnejší ľudia sú zase tichší a nedajú vedieť, že im horí pod zadkom. Aj od toho je teamleader, aby si takéto situácie všimol, predvídal a riešil ich ešte predtým než vznikne problém.
V druhom rade musí byť podľa mňa teamleader uprataný. Nemať chaos vo veciach, byť zodpovedný a riešiť veci s chladnou hlavou.
No a to najdôležitejšie, z môjho pohľadu by mal byť dobrý teamleader ľudský a priateľský. Samozrejme, mal by mať prirodzenú autoritu, no určite by sa nemal vyvyšovať nad členov svojho tímu alebo si na nich odbavovať stres a zlú náladu.
Čo je najťažšie na tom byť teamleader?
Snažiť sa byť spravodlivý za akýchkoľvek okolností. Niekedy je náročné zadeliť úlohy a projekty tak, aby mali všetci viac-menej rovnaké množstvo práce. Nedá sa to. Vždy sa nájde niekto, kto má toho v danú chvíľu viac. Potom je ale dobré, aby mal takýto človek aj možnosť vydýchnuť si po skončení projektu.
Zároveň, veľmi ťažké je aj to, ak pracujete s najlepšou kamarátkou a musíte oddeliť pracovný a kamarátsky vzťah. V takýchto prípadoch je dôležité si nastaviť hranice a vedieť si obojstranne povedať a aj prijať kritiku.
Čo sú najdôležitejšie hodnoty, ktoré ako teamleader hľadáš v členoch svojho tímu?
Chuť pracovať a učiť sa, posúvať sa vpred, nestagnovať na jednom mieste. A byť tímový hráč. Keďže pracujeme na projektoch viacerí, tak nie je dobré, ak si niekto tvrdohlavo “ide svoje” a nevie ustúpiť, vypočuť si názor kolegu a prípadne mu dať aj za pravdu.
Ako motivuješ svoj tím? Ako ho vedieš k rozvoju individuálnych skills?
Rovnako ako to spomínala aj
Janka, s každým členom tímu si vždy na feedbackoch stanovíme osobné ciele na najbližší rok. Počas roka si to potom spolu prechádzame, sledujeme, či nastal nejaký progres. Ak nie, snažíme sa vytvoriť také prostredie a podmienky, aby mali všetci priestor zlepšovať sa a rozvíjať svoje vedomosti a zručnosti.
Je feedback dôležitý? Ako často dávaš/dostávaš feedback od členov svojho tímu?
Feedback je dar. To je mantra, ktorou sa v PSku riadime, a práve preto sa snažím sadnúť si s každým členom tímu raz za štvrťrok a počas koberečkov (ako ja nazývam feedbacky) si dať obojstranný feedback, povedať si, čo funguje, ale aj to, na čom sa dá ešte popracovať.
Okrem toho sú ale u nás na dennom poriadku aj minifeedbacky. Juniornejší ľudia si totiž svoje výstupy často prechádzajú so skúsenejšími ľuďmi a práve vtedy dostanú vždy aj feedback na vec, ktorú urobili.
Čo si ako teamleader pochopil a predtým si tomu nerozumel?
Aké náročné je nájsť dobrých ľudí, ktorí sú šikovní, majú chuť učiť sa a zapadnú do tímu. Ešte ťažšie je ich nájsť počas
lockdownu, kedy sa rozhodujete len na základe CVčka, vypracovania zadania a 30-minútového videocallu. Preto už nedám dopustiť na naše
bezplatné stáže, ktoré ponúkame. Počas nich totiž hneď dokážete rozpoznať mladý talent a ujať sa ho.
Kedy si bol na svoj tím najviac hrdý? Prečo?
Jednoznačne počas prvej vlny korony. Behom sekundy sme sa dokázali adaptovať na novú nečakanú situáciu a vyťažiť z nej maximum. Samotní ľudia prichádzali s návrhmi, čo ešte ponúknuť klientom, a ako sa snažiť získať nejaké nové možnosti príjmu pre agentúru.
Zároveň, veľmi hrdý som na exe ľudí vždy, keď odvedú kus dobrej práce a klient je spokojný s výsledkom. A samozrejme, nesmierne ma teší, keď sa ľudia ozvú, že majú aktuálne kapacitu a môžu pomôcť inému kolegovi, na ktorom vidia, že má toho dosť. To sú presne tie chvíle, ktoré ma vždy presvedčia, že pracujem na správnom mieste so správnymi ľuďmi.