Na počiatku bolo… PS:IDEAS
V agentúre si raz za mesiac nájdeme čas na vymýšľanie PS:IDEAS. Tému vyberie náš organizačný tím a členov jednotlivých tímov určí náhodné žrebovanie. O víťazovi rozhoduje hlasovanie
všetkých ľudí v PS-ku.
A ako vznikla kampaň Mám To V Paži? Januárovou témou bolo práve očkovanie. Ešte stále sme všetci pracovali z domu a boli sme „v jednom calle“ na Teams-och. Takto sme vymýšľali aj kampaň na podporu očkovania v našom tíme s Pať Štibravou a Jankou Kvardovou. A januárové kolo sme vyhrali. ?
Od nápadu k realizácii
Táto cesta trvala takmer pol roka. Bolo potrebné domyslieť všetky detaily, uchopiť nápad po vizuálnej stránke, vystavať plnohodnotnú digitálnu kampaň… Hnacím motorom bola Csilla Polák, naša Head of Art. Mala pod palcom nielen celú art direction, ale aj výber dizajnérov, ktorých sme oslovili na spoluprácu.
Petra Dočekalová a Tomáš Rybár vytvorili pre náš projekt vlastné návrhy letteringov. Použili sme ich na tričkách, ktoré sa predávajú v
Kompote, aj na dočasných tetovačkách, ktoré vznikli v spolupráci s Kreskami.
Spojili sme sa aj so Slovenskou komorou zdravotných sestier a pôrodných asistentiek. Práve im poputuje celý zisk z projektu, ktorý nielen podporuje očkovanie, ale je aj poďakovaním zdravotníkom, ktorí počas pandémie nasadzovali vlastné životy.
„Mámvpažisti“ v akcii
Čo sme si vymysleli, to sme si museli aj odmakať.? Keďže išlo o interný projekt pre dobrú vec a všetky náklady platila agentúra zo svojho vrecka, museli sme byť čo najefektívnejší. Každý pridal ruku k dielu, ako vedel a mohol. Niektorí „mámvpažisti“ z agentúry pózovali v tričkách alebo s Kreskami (Veron, Bruno, Janka, Pať, Csilla, Blažka, Janči). Ďalší fotili, točili, strihali (Evka, Kika, Juraj) alebo vyrábali parádne AR filtre (Ďuri).
Do kampane sme zapojili aj
známych influencerov, ktorí nás podporili na svojich sociálnych sieťach. A postupne sa k nám popridávali aj rôzne rešpektované autority, ako napríklad pani Zuzana Baťová zo Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv alebo Samuel Kováčik, známy ako Vedátor.
Na letných festivaloch (Atmosféra, Fest fiesta) sme zaočkovaných odmeňovali Kreskami a v spolupráci s Urban marketom sme zorganizovali aj Celoplošné TETOVANIE. Naše „mámvpažistky“ Moly a Deny sa tam síce poriadne zapotili v zdravotníckych oblekoch, ale spätná väzba a pozitívne reakcie návštevníkov fakt stáli za to.
A čo ešte stálo za to?
Že sme podporili správnu vec, ktorej veríme. Že sme to urobili s vlastnej iniciatívy a z agentúrneho badžetu, bez čakania na štátny tender. Že sme sa nevzdali, aj keď to nešlo vždy ľahko a stálo nás to veľa práce i energie. Tešíme sa, že môžeme robiť veci, ktoré majú zmysel. A že sme ľuďom, ktorí nemajú v paži naše spoločné zdravie, dali možnosť ukázať svoj postoj a inšpirovať aj ostatných. A tak trochu sme vyvážili aj nekonečný hejt a dezinformácie antivaxerov.
PS: Viete, že headline našej kampane sa dostal doslova pod kožu?!
Kolega Martin si ho dal vytetovať! Akože NAOZAJ vytetovať! Bez nátlaku. Tomu hovorím „vrchol copywriterskej kariéry“.
Viac o projekte:
www.mamtovpazi.sk