Ak ste rovnako ako my sledovali v máji konferenciu Google Marketing Live 2023, určite vám neuniklo ohlásenie nového typu kampane pre Google Ads s názvom Demand Gen. Nie, nebojte sa, nejde o nástupcu Gen Z, ale o novú kampaň orientovanú na generovanie dopytov. Podľa prvých informácií by sa mal tento formát reklamy zobrazovať v rovnakom inventári ako Google Discovery, teda:
- v e-mailovej schránke Gmail
- v záložke Objaviť
- v YouTube feede
Okrem týchto umiestnení, ktoré už poznáme, pridal Google pre ďalšie dve:
- YouTube Shorts
- YouTube in-stream
Bolo teda na prvý pohľad jasné, že táto konverzne orientovaná kampaň sa bude spoliehať predovšetkým na vizuálne formáty a časom nahradí Google Discovery kampaň. Samotný Google uviedol, že sa snaží osloviť inzerentov nakupujúcich médiá predovšetkým na sociálnych sieťach. A chce im aj na svojej platforme ponúknuť alternatívu, ktorá by plnila ciele a oslovovala podobné publikum.
UPDATE 16. august: Po krátkom čase tu máme ďalší update zo strany Google, ktorý ohlasuje už dostupnú beta verziu a zároveň plán postupného prechodu všetkých Discovery kampaní do nového formátu. Poďme si teda zrekapitulovať, čo nás čaká a neminie. A tiež, aké príležitosti získame práve vďaka Demand Gen kampaniam.
1.) Viac formátov reklamy – Demand Gen kampane rozširujú inventár o YouTube shorts a in-stream. Myšlienka za tým je, podobne ako pri Performance Max kampani, osloviť jednou kampaňou používateľa na viacerých miestach.
2.) Podobné publiká – aj keď Google zrušil podporu štandardných lookalike publík, pri Demand Gen kampani budete môcť využiť podobné segmenty na základe vami dodaných dát (napr. e-mailové adresy vašich zákazníkov) alebo na základe interakcií používateľov s vašimi YouTube videami.
3.) Výkonnosť – Demand Gen bude podobne ako Discovery postavená na optimalizácii na konverzie (novinkou je aj optimalizácia na kliknutia). Kľúčové teda bude mať správne nastavenú analytiku vrátane rozšírených konverzií (enhanced conversions), aby algoritmus dokázal vytlačiť čo najlepší výkon.
4.) Náhľady reklám – Google zmenil rozhranie s náhľadmi reklám, takže budete mať lepšiu predstavu o tom, ako jednotlivé assety skladá do inzerátov. Využiť môžete aj A/B testing umiestnení.
Čo nás čaká v najbližšom období v súvislosti s Demand Gen?
Od 15. augusta sa viete prihlásiť do beta verzie cez tento formulár.
Všetky vaše Discovery kampane sa následne aktualizujú na Demand Gen kampaň, no zachovajú si všetky historické metriky a nenaruší sa ani proces učenia. Zároveň už budete môcť vytvárať aj kampane tohto typu.
Od októbra bude Demand Gen dostupný pre všetkých inzerentov a sprístupní sa aj upgrade existujúcich Discovery kampaní. Tento proces tranzície by mal trvať do konca novembra.
Od januára 2024 do marca 2024 sa všetky zostávajúce Discovery kampane prepnú do nového formátu, no opäť so zachovaním historických dát. Podľa Googlu by upgrade nemal negatívne ovplyvniť optimalizáciu, ani proces učenia. Podobne ako pri Peformance Max, aj v prípade Demand Gen sa Google snaží o väčšiu autonómiu kampaní, ktorú vie používateľ spustiť z jedného bodu a rozdistribuovať do širokého reklamného inventára.
Naše performance oddelenie v PS:Digital bude túto novú beta verziu určite testovať a radi vám prinesieme aj zistenia z konkrétnych prípadov.
Zdroje: