Ostal influencer marketing počas korony „na ocot“?
Sila mena funguje aj počas korony
Influencer marketing nie je len o promovaní bezobalového šampónu alebo tabletiek na chudnutie. Populárne instagramové účty ovplyvňujú nielen nákupné správanie, ale aj názory svojich sledovateľov. Veľa z nich to pochopilo a mnohí sa neštítia postaviť za názorové veci. Výnimkou nie je ani korona obdobie.
Pod hashtagmi #somdoma alebo #ruskoniejehanba, ktoré zviditeľnili slovenskí influenceri a celebrity, sa dnes na Instagrame skrýva už viac ako 17-tisíc príspevkov a toto číslo stále rastie. Je správne ukázať ostatným, že rešpektujeme nariadenia autorít. Sedíme doma, nestretávame sa s ostatnými a na vzduch si chodíme len pre potraviny a prísun Vitamínu D.
Navyše si vieme veľmi dobre predstaviť, že niektorým rodičom sa žije oveľa ľahšie s pocitom, že v domácej izolácii s mini človekom ostal napríklad aj Sajfa s Veronikou.
Čas na budovanie self-brandu
Stovky zrušených eventov ponúkajú priestor otázke „Čo s časom?“. Karanténne obdobie možno jednoducho vyplniť browsovaním na Instagrame alebo bindžovaním Netflixu. Ale stále je tu šanca robiť niečo zmysluplné. Platí to nielen pre nás, pracujúcu triedu, ale aj pre hviezdy internetu.
Preto sa dnes robia rozhovorové livestreamy na Instagrame, online sa predcvičuje joga a tutoriály na domáce bezlepkové lievance vytlačili sponzorované posty z vychytených brunch spotov. Jednoducho robia všetko pre to, aby boli stále na očiach a nezabudlo sa na nich. Sila reklamy na sociálnych sieťach s koronou neslabne. Ruku na srdce, kedy inokedy by sme mali šancu vidieť hrať Johna Legenda u neho doma na piane s manželkou v župane po boku? Myslím, že nikdy.
Zarábať alebo nezarábať
A potom je tu skupinka tých, ktorí sa snažia na aktuálnej situácii čo–to zarobiť. Jasné, ľudia šetria a nebudú sa bezhlavo vrhať do nákupov merchu s menom ich obľúbeného influencera za desiatky eur. Popri pozastavených spoluprácach pravdepodobne sú to pre niektorých značné výpadky v príjmoch. Či je ale dobrá cesta začať s predávaním voňavých antibakteriálnych gélov a štýlových rúšok, necháme na každého osobnom uvážení.
Aj keď by sa možno, zdalo že influencer marketing ostal v časoch marketingovej krízy „na ocot“, nie je to pravda. Či je korona alebo nie, influencer marketing naozaj funguje. Existuje množstvo štúdií, ktoré hovoria o tom, že influenceri naozaj ovplyvňujú svojich followerov a pozitívne vplývajú na predaj. Používatelia sociálnych sietí influencerom veria približne rovnako ako svojim priateľom a až 40 % ľudí si už kúpilo produkt online po tom, čo ho videli u influencera. Ani my v agentúre nepozastavujeme spolupráce s influencermi a naďalej ich využívame ako podporný kanál. Dobrým príklad je náš klient Dôvera.