Ako byť úspešný teamleader graficko-artdirectorského tímu? Csilla Polák je v PS:Digital na pozícii Head of Art, a je živým dôkazom toho, že aj „Head“, aj „Art“ sú nevyhnutnými predpokladmi.
Od spolupráce na zadaniach, cez vyhľadávanie príležitostí pre jej tím až po pozornosť pre detail podporenú jej výtvarným vzdelaním, Csilla je prítomná v kreatívnom procese v každej jeho fáze. Búra predsudok, že kreatívec nerozumie biznisu. Zároveň plynule manévruje v komunikácii medzi accountami, copywritermi a klientmi, aby mal jej tím čo najlepší možný základ pre vizuálne vyjadrenie ideí, ktoré klientovi prinesú želaný výsledok. A aj keď jej táto snaha priniesla nemálo cien, stále ju nájdete skôr na prechádzke alebo na vernisáži, než na reklamnom večierku – neustále na love po inšpirácii a porozumení života ľudí mimo reklamnej bubliny.
Čo ťa motivovalo k tomu stať sa teamleaderkou?
Teamleaderská úloha bola v balíku s pozíciou Head of Art keď som nastupovala do PS:Digital. Samozrejme, bola to pre mňa výzva, no možnosť posúvať ľudí ďalej v ich vizuálnom a konceptuálnom zmýšľaní, či odovzdávať vedomosti, mi dodala odvahu pustiť sa do toho. Byť teamleaderkou pre mňa neznamená napĺňanie ambícií, ale príležitosť obohatiť svoj tím aj seba o nové skúsenosti.
Aké sú podľa teba kľúčové vlastnosti dobrého teamleadera?
Schopnosť vžiť sa do členov tímu. Empatiu považujem za úplný základ. Len tak sa dá identifikovať, kedy najlepšie vedia využiť ich skills a kam nasmerovať ich rozvoj.
Vedieť robiť rozhodnutia a preberať za nich zodpovednosť. Žiadne presúvanie prípadných neúspechov na členov tímu a privlastňovanie si všetkých úspechov.
A ako tretiu vlastnosť by som spomenula schopnosť rozumieť kontextu firmy – čo ponúkame klientom, ako do toho zapadá môj tím, akú hodnotu prináša a akú hodnotu prinášajú iné tímy.
Zlyhala si niekedy ako teamleaderka? Ako si sa s tým vyrovnala?
Za ten rok čo som teamleaderkou som zatiaľ (snáď) nestihla dramaticky zlyhať, hoci omyly a nie úplne správne rozhodnutia sa, samozrejme, dejú. Tomu sa v pozícii s takouto zodpovednosťou nikto nevyhne. Myslím si, že na to, aby sa človek vyhol zlyhaniam je dôležité mať v rámci firmy sieť – vybudovaný vzťah s ostatnými leadrami, hľadať iné pohľady a brať do úvahy kontext, v ktorom sa veci dejú. Snažiť sa z práce robiť one-woman alebo one-man show je najrýchlejšia cesta k rozkladu.
Čo sú najdôležitejšie hodnoty (vlastnosti), ktoré ako teamleader hľadáš v členoch svojho tímu?
Pán profesor Daniel Fischer nám počas môjho štúdia na VŠVU zdôrazňoval tri vlastnosti, ktoré by si každý mal pestovať, aby sa sa zlepšil v tom, čo robí – zvedavosť, vášeň a pokora.
Jeho slová pre mňa dodnes ostávajú veľkou inšpiráciou a v rámci mojej teamleaderskej úlohy sa mi k týmto vlastnostiam pridala ešte jedna – zodpovednosť. Voči sebe (nezničiť sa), voči kolegom (pomáhať si) a voči firme (prinášať hodnotu klientom).
To sú zásady, ktoré sa v tíme snažím pestovať s vedomím, že u každého z nás sa môžu v každodennom prežívaní prejavovať trochu inak.
Ako motivuješ svoj tím? Ako ho vedieš k rozvoju individuálnych skills?
Predovšetkým sa snažím o dve veci – dávať príležitosti a vytvárať príležitosti.
Zároveň je mojou ambíciou budovať prostredie, v ktorom budú ľudia adekvátne ohodnotení, budú mať dostatok času na súkromný život a veľa možností naberať nové vstupy a inšpiráciu.
Je feedback dôležitý? Ako často dávaš/dostávaš feedback od členov svojho tímu?
Feedback je súčasťou učenia sa. Nie jedinou, no stále dôležitou. Pre mňa je v tomto prípade dôležitejšia skôr užitočnosť než frekvencia. Ak je možnosť poučiť sa do budúcnosti (robiť niečo inak, ale aj robiť niečo rovnako), treba ju využiť. Snaha vyhodnocovať vždy a všetko môže viesť skôr k frustrácii než k zlepšeniu.
Kedy si bola na svoj tím najviac hrdá? Prečo?
Jednotlivé úspechy sú vždy potešením, no najväčšiu hrdosť cítim, keď vidím, ako môj tím dennodenne zvláda výzvy, ktorým čelí a ako sa vie vysporiadať s chvíľami, keď sa nie úplne darí.
Čo si ako teamleaderka pochopila a predtým si tomu nerozumela?
Keďže som pred agentúrnou kariérou pracovala aj ako pedagóg a v reklamnom svete som si zažila celú cestu od neskúseného juniora až na svoje súčasné miesto, myslím si, že som na teamleaderskú pozíciu prišla dobre pripravená. Pre mňa je dôležité nepoľaviť a učiť sa každý deň, neprestávať vnímať, čo sa okolo mňa deje a reagovať tak, aby boli ľudia v tíme spokojní a aby sme spolu posúvali firmu ďalej.
Ak vás rozhovor zaujal, neváhajte si prečítať článok aj o našom Martinovi, Head of Digital Executive.