SEO robíme dlhodobo a priebežne, na základe dôkladnej analýzy údajov. Na to, aby sme vedeli prijať správne opatrenia, potrebujeme vedieť, ako na tom sme s pozíciami na jednotlivé kľúčové slová. Ukážeme vám, ako pripraviť zoznam kľúčových slov pre SEO projekt a nastaviť sledovanie pozícií.
Príprava zoznamu kľúčových slov
Na to, aby sme mohli začať s úpravami, potrebujeme analýzu kľúčových slov. V nej vyberieme slová, ktoré hľadajú naši potenciálni zákazníci v súvislosti s naším biznisom. Pre tieto slová zistíme aj lokálny objem vyhľadávania tak, aby sme potom dokázali stanoviť priority. V závislosti od nástroja, ktorý použijete, budete mať k dispozícii rôzne pomôcky, ako sú napríklad návrh ďalších príbuzných kľúčových slov, presné mesačné objemy vyhľadávania, zobrazenie kľúčových slov, na ktoré sa už teraz umiestňujete (a na ktorých pozíciách) tak, aby ste ich mohli pridať k aktívne sledovaným a pod. Zoznam kľúčových slov odporúčame rozčleniť na segmenty, napríklad podľa produktov či inej kategorizácie. Nedá sa jednoznačne povedať, koľko kľúčových slov by sme mali v analýze obsiahnuť. Určite by ich malo byť menej ako v PPC kampani, avšak dosť na to, aby sme obsiahli určitý potenciál trafficu. Pri prvých SEO projektoch začíname s klientmi väčšinou so zoznamom okolo 70-200 slov. Ak po mesiacoch práce dospejeme do stavu, že máme na väčšinu z nich výbornú organickú viditeľnosť, môžeme pristúpiť k rozšíreniu zoznamu o ďalšie slová.
Na začiatku projektu sa skôr zameriavame na krátke kľúčové slová, také, ktoré vyhľadáva viac ľudí. Sú do istej miery menej relevantné ako dlhšie frázy, ale dlhých fráz (long tail) bývajú stovky až tisíce. Ak dosiahneme želaný stav, doplníme do zoznamu čo najviac long tail kľúčových slov. Príklady pre eshop s doplnkami do sauny aj s mesačným objemom vyhľadávania:
- short tail keywords: masazny olej (390), vlhkomer na drevo (170), esencie (50), esencie do sauny (50), esencia (90)
- long tail keywords: najlepsi eshop s prislusenstvom do sauny (0), akcie na saunove vonne esencie (0), kde kupit vonne esencie do sauny (0)
V závislosti od použitého nástroja sa líši aj presnosť údajov o objeme vyhľadávania. Pri nástroji SE Ranking napríklad 0 znamená, že slovo hľadá 0 – 10 používateľov mesačne. Aj slovo s nízkym objemom vyhľadávania môže vyť zaujímavé, pretože ak budeme naň na prvej pozícii, môžeme získať výrazné množstvo trafficu (je jednoduchšie byť naň prví) a zároveň konvertovať tento traffic na zákazníkov omnoho efektívnejšie. Ak niekto napríklad hľadá slovo bazén, je možné, že si chce bazén kúpiť, ale tiež je možné, že sa chce ísť okúpať a hľadá bazény či kúpalisko v blízkosti. Ak sme výrobca bazénov, zaujímavé bude pre nás nielen toto krátke kľúčové slovo, ale aj dlhšie slová ako dodávateľ bazénov, keramické bazény a pod., hoci majú desatinový objem vyhľadávania.
Sledovanie aktuálneho stavu a analýzy údajov
Na to, aby sme vedeli, na ktorom mieste sa na každé slovo zobrazujeme, nám nestačí použiť manuálne hľadanie. Môžeme síce použiť inkognito mód v prehliadači a ideálne aj VPN, avšak robiť to denne či týždenne pre 200 slov nás čoskoro omrzí. Na to existujú SEO nástroje, ktoré to robia za nás a poskytujú aj rôzne cenné pohľady na údaje, ako už spomenutú priemernú pozíciu a iné agregované údaje, analýzy spätných linkov, pozícií konkurencie a pod. Mnohé z nástrojov vám ponúkajú dennú aktualizáciu umiestnenia, avšak vzhľadom na dlhšie odozvy Google na zmeny a prirodzenú volatility výsledkov vyhľadávania je denný monitoring zbytočný. My pri väčšine SEO projektov používame týždenný monitoring stavu. Nástroje za nás zisťujú aktuálnu pozíciu v Google, a to z rôznych lokalít a s použitím rôznych zariadení (desktop, mobil). Okrem aktuálnych výsledkov vidíme aj historické údaje, analýzy pohybov a grafické vizualizácie, pomocou ktorých sa dokážeme jednoducho orientovať a stanoviť priority ďalšej SEO optimalizácie.
Chceli by ste začať sledovať svoju organickú viditeľnosť v Google, ale neviete, ako na to? Obráťte sa s dôverou na nás, radi vám pomôžeme.
Rozhodovanie o tom, čo budeme optimalizovať
Na základe údajov sa rozhodneme, ktorou stránkou začneme. Môžeme si zvoliť landing page, ktorá má napríklad aktuálny ranking niekde okolo 20 – 50. Vtedy vieme, že má potenciál na toto kľúčové slovo a vhodnými úpravami a doplnením obsahu jej umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania dokážeme vylepšiť. Ak na niektoré kľúčové slovo nemáme žiadny umiestnenie (sme mimo prvých 200 výsledkov), potom budeme naň zrejme musieť pripraviť nový obsah. Vyberieme si preto skupinu niekoľkých súvisiacich slov, premyslíme, čo by bolo o tejto téme užitočné zverejniť a pripravíme obsah: Ten vhodne štruktúrujeme, zabezpečíme v ňom dobrý výskyt kľúčových slov (nie veľa ani málo), použijeme optimalizáciu obrázkov, využijeme ďalšie umiestnenia, ako nadpisy rôznej úrovne, odrážky, tabuľky, interné linky, page titles, meta descriptions, a pod. Po úpravách necháme Google čas, aby zmeny zaregistroval a podľa vývoja v ďalších týždňoch si povieme, či budeme ďalej stránku optimalizovať, alebo sa môžeme pustiť do iných kľúčových slov.
Na ďalších obrázkoch vám ukážeme rôzne pohľady na dáta a pozície v nástroji SE Ranking. Na prácu so SEO si môžete vybrať aj rôzne ďalšie nástroje, najznámejšie sú:
Zhrnutie – príprava a realizácia SEO monitoringu
Checklist, ktorý vám pomôže nastaviť monitorovaciu SEO kampaň:
- Pripravte si analýzu kľúčových slov
- Zvoľte nástroj, ktorý budete používať na monitoring
- Pridajte kľúčové slová do kampane
- Sledujte vývoj pozícií a reagujte vhodnou optimalizáciou
Príliš ťažké? Obráťte sa na nás ešte dnes a začnime spolu SEO implementačný projekt. O všetko sa postaráme za vás a vy si už len budete užívať benefity skvelej organickej viditeľnosti, trafficu z Google a moderného marketingu, ktorý na prvé miesto kladie viditeľnosť vo vyhľadávačoch.
Erais visitados por el pensamiento simplemente magnГfico
No sois derecho. Lo discutiremos. Escriban en PM, se comunicaremos.
https://mixfilesmaker.com/