Otázka zo srdca hneď na úvod. Boomeri súcitia, Gen Z kyslo súdi so “side eye”. Ale všetci klikajú na článok, takže účel to splnilo: môžem vám začať rozprávať o vzniku nového oddelenia Content Hunters, v ktorom vekový priemer kazím len a len ja.
KDE BOLO, TAM BOLO, BOL RAZ JEDEN PEŤO VIZIONÁR
A ten Peťo prišiel za mnou s nápadom nového oddelenia a ponukou na jeho vedenie, ja som povedala áno a v PS:Digital sme žali spoločné úspechy šťastne na veky vekov.
Keby sa nápady realizovali takto rozprávkovo, život by bol riadne nudný. Avšak, vznik oddelenia (oficiálne na začiatku roka 2023) bola riadna jííízda! Takže, dámy a páni, zapnite si bezpečnostné pásy, očakávame turbulencie!
MINI TÍM, MAXI PRÁCA
“Už máš tím, pustite sa do práce.”
Hej, mala som Veroniku a Veronika mala mňa. Spolu sme boli nezastaviteľné, ale chýbal nám ešte vietor do plachiet, preto sme sa v marci 2023 rozrástli o ďalšie dve osôbky.
Čakali by ste, že odvtedy nás je omnoho viac? Nie, jedna stolička je odvtedy obsadená Soňou a druhá stolička bola doteraz putovná. Nechcem to zakríknuť, ale vyzerá, že naša ženská crew s Natali sa ustáli a môžeme ďalej rásť.
GEN Z – PREKLIATIE ALEBO POŽEHNANIE?
Naštvem teraz celý môj tím? Nemyslím si. Veď ony vedia, aké to je s nimi ťažké. 😅
Nie, nesrandujem. S ľuďmi to je vždy ťažké a s prototypmi GEN Z je to ešte ťažšie. A to hovorím s láskou, lebo moje baby mám fakt rada. Ale generation gap je real deal. Darmo sa považujem za dušou mladú, občas mi proste nič iné neostáva, len si povedať “Ach, nekomentujem.” 🙄
To je asi tá daň za to, že moje GEN Z baby sú riadne rakety. Sledujú trendy, točia a strihajú ako besné, TikTok je ich druhé meno a dennodenne sa posúvajú vpred. Takže nie, nevymenila by som ich ani za peniaze. Veď aj vďaka nim viem, že mám používať 🫶🏼 namiesto ❤️.
Ak ste si teraz povedali, že toto mohol byť radšej LinkedIn status, nemáte pravdu. Malo to byť aspoň 5 statusov! A bude to len jeden, s preklikom práve sem.
Ale na môj LinkedIn by sa mi nechcelo písať sumár, aký nasleduje teraz.
TIKTOK SA STÁLE MENÍ, ALE REKLAMA NIKDE
Reklamu na Slovensku sme s obrovskou nádejou sľubovali klientom na druhý kvartál 2023. Neprišla. Tak tretí! Nič. Štvrtý? Stále nič. A stále nič, len sľuby.
O to viac sa však posunul TikTok ako platforma – v požadovanej kvalite obrazu, zvuku, obsahu, tituliek, ale aj fičúrkach.
Do TOP5 noviniek od založenia hunterského oddelenia by som zaradila nasledovné:
1. Stále dlhšie a dlhšie videá
Od 3 sekúnd do 10 minút – to je dĺžka, ktorú mi apka ponúka dnes. Z internetov však vieme, že TikTok asi pred 2 mesiacmi testoval 30-minútové videá a dnes už testuje 60-minútové. Tak si môžete tipnúť, kto chce konkurovať okrem Mete aj Youtube, Netflixu či iným streamovacím platformám.
2. Rovnako stále dlhšie popisy a lepšie SEO
Písmenko, písmenko, písmenko? Ó, áno! Z krátkych popisov do 150 znakov sme sa dostali na 2 200. A vyhľadávať niečo na TikToku podľa kľúčových slov je jedna radosť. Nečudo, že vyhľadávanie cez Google už mladým nič nehovorí, keď na TikToku nájdu všetko.
3. “Menšie” fičúrky
Sťahovanie bez vodoznaku, nové stickerky, automatické scrollovanie, nastavenie rýchlosti prehrávania a fullscreen – to sú všetko novinky, ktoré prišli za posledné obdobie a stavila by som sa o moju výplatu, že polovica ľudí ich nepoužíva alebo o nich ani nevie.
4. Desktopová verzia a obsah pre dospelých
Máš business profil a chceš si naplánovať videá, no nemáš ZoomSphere či iné plánovače? Stačí ti desktopová verzia apky. A keď máš content, ktorý by si nechcel ukazovať maloletým, tak si nezabudni zakliknúť 18+.5. TikTok Shop
Nie, že by to na Slovensku fungovalo. Ale je to novinka a vo svete už ľudia kvôli nemu utrácajú nemalé peniažky. Tak len aby sa na to myslelo, že to čaká aj nás.
DRINU NEVIDÍTE, ALE TIKTOK VÝSLEDKY ZÁVIDÍTE
V období, keď bol každý druhý klient zvedavý na to, ako funguje TikTok a chcel začať komunikovať, sme pripravili toľko stratégií, že sa mi to do tohto článku ani nechcelo počítať. Ale okrem “Hmm, podľa tohto si to teda nakoniec vieme robiť aj sami, ďakujeme” to prinieslo aj očakávané výsledky.
Poďme na Content Hunter sumár za uplynulý rok a pol!
- Za ten čas sme sa starali dokopy o 12 profilov,
- pripravili sme 116 reportov,
- natočili sme 2 985 videí,
- tie videá získali 72 340 114 pozretí,
- zozbierali sme 3 367 567 srdiečok,
- pod videami máme 250 358 komentárov,
- náš obsah zdieľali 198 646-krát,
- a to nielen tých 200 905 followerov, ktoré naše profily majú.
Pre klienta Nivysme získali prvý Digital PIE ever za komunikáciu na TikToku!
Naše dušičky plesali, lebo to bolo presne za obdobie, kedy 40 % značiek nevidela v TikToku žiadny potenciál a ďalších 50 % ešte len uvažovala o začatí komunikácie.
A Nivy nie sú náš jediný klient, ktorému so správou TikTok účtu pravidelne vyčarovávame úsmev na tvári.
- Xiaomi Slovensko je TOP účet v oblasti tech,
- Slovak Lines má preukázateľne vyššie predaje vďaka komunikácii na TikToku,
- Sedita išla z nula followers na 20 K za menej ako týždeň,
- SK-NIC je prvý register .sk domén, ktorý vzdeláva aj zabáva na svojom účte
- a mohla by som v zozname pokračovať. 😉
Okrem toho mesačne monitorujeme tie najúspešnejšie profily na TikToku v 4 kategóriách.
Dnes máme v hľadáčiku:
- 280 firiem a značiek,
- 29 médií,
- 49 agentúr
- a 80 politikov a politických strán.
V značkovom rebríčku sme sa neraz pochválili našimi klientmi ako Nivy, Xiaomi či Sedita – či už v TOP10 alebo medzi skokanmi.
Tento zoznam by nebol úplný, keby som nespomenula aj školenia.
Okrem toho, že sme nezanedbali ani interné vzdelávanie a zúčastnili sme sa workshopov, bola som odovzdať vedomosti:
- žiakom na UCM-ke v Trnave aj na FMUK v Bratislave,
- značkám, ktoré sa chceli vyšperkovať v tvorbe obsahu
- a aj neziskovým organizáciám.
A najväčší úspech na koniec: počet nových GEN Z slovíčok, ktoré som sa naučila.
Nie, nemám ich zrátané. Ale ak by som omladla o mesiac s každým slovíčkom, získala by som späť určite aspoň rok-dva môjho života. Používať však odmietam väčšinu z nich, lebo ten rok-dva presne vidno na mojom čele, keď dvíham kvôli nim obočie.
A ČO POMÁHALO MNE?
Alebo skôr kto.
Byť “vyčlenená” z existujúceho zabehnutého tímu a viesť nový tím úplne iných ľudí bola pre mňa na začiatku najväčšia výzva. Naučiť sa, kedy si zahryznúť do jazyka pred kamoškami, posunúť diplomatické odpovede ešte o úroveň vyššie než v accountskom kresle. Trvalo to chvíľu, ale naučila som sa to. Na vlastných chybách.
Od Peťa som dostávala priame nekompromisné feedbacky, ktoré ma rýchlo uzemnili a zároveň motivovali posunúť moje hranice. Za toto mu spätne patrí veľká vďaka, aj keď tiež mal príležitosť spoznať môj “čípőš” maďarský temperament v dramatických situáciách. 😀
A Martin. Líder s veľkým L. Bol mi oporou a vzorom aj ako tímlíder v exekutíve, neskôr ako riaditeľ pre mňa ako tímlíderku. Som mu neskutočne vďačná za všetko a tieto riadky píšem zo srdca, bez pištole pri hlave. Ale toto už je naozaj na samostatný LinkedIn status, tu nechám už len jedno veľké ĎAKUJEM.
Príliš osobný blog? Asi áno.
Malo by vám to pripomenúť, že budovať niečo nové nikdy nie je jednoduché? Áno.
Mali by ste myslieť na to, že tá drina vždy stojí za to? Určite áno.
Takže, mladí marketéri aj starí harcovníci, hlavu hore a makajme, lebo aj vďaka nám je slovenská sféra online reklamy stále lepšia a lepšia.
A ak máte chuť aj na iné články z našej PS:dielne, klikajte sem.