AR v súčasnosti a budúcnosť
Ak máte vo svojom vrecku smartphone, už ste pravdepodobne vyskúšali rozšírenú realitu.
Skúsili ste Instagram filter, pridali si 3D sedačku do izby, nechali sa navigovať cez Google street view alebo ste si zahrali obľúbenú hru Pokémon GO.
V poslednej dobe je veľký hype okolo konceptu metaverse, no neuvedomujeme si, že počiatky metaverse už dávno žijeme.
Práve rozšírená realita predstavuje prelínanie medzi fyzickým a virtuálnym svetom a jeho spájanie. Osobne si myslím, že práve vylepšovanie našich zmyslov bude stále viac prenikať do nášho bežného fungovania a do virtuálnej reality sa pozrieme v prípade, že sa budeme chcieť zabávať.
Pekne to popísal CEO spoločnosti Niantic Labs, ktorá stojí za hrou Pokémon GO:
„Immersion in a 3D world might be an entertainment experience, in the same way that you would maybe watch a movie with all the bells and whistles on your home theater system. But that’s not where you’ll spend the majority of your life. I don’t need to make a conference room look like a cartoon Tahiti. That doesn’t make it better for me.“
Celkovo sa ľudia zaujímajú o využitie AR aj pri spotrebiteľskom správaní.
Pozrime si pár čísiel:
? 1 miliarda ľudí využíva AR 61 % opýtaných zákazníkov hovorí, že uprednostňujú predajcov, ktorí poskytujú AR zážitok pri nákupe,
? 40 % zákazníkov tvrdí, že by zaplatili viac za produkt, ktorý môžu upraviť pomocou AR,
? využitie 3D/AR zážitku v nákupnom procese môže zvýšiť konverznú mieru o 40 %.
(zdroj: threekit.com)
AR filtre z našej dielne
Poďme sa však pozrieť, aké možnosti rozširovania reality nám ponúkajú bežné social appky v našich smartphonoch už dnes.Rádio EXPRES & ÚPN – #sledujemta
Dôvera – Interaktívna AR hra – Zdravá vychytávka
Netradičné využitie v live streame sme vyskúšali spolu s agentúrou Seesame
Inšpirovať B2B sektor sme skúsili na konferencii Digital RULEZZ
Naše ďalšie AR filtre si vyskúšajte na vlastnej tvári 🙂
? Mám to v paži ? ECO výzva – FB efekt, IG efekt ? Žufka Dory Máša – FB efekt, IG efekt ? BigHead – FB efekt, IG efekt ? MenoMestoZvieraVec – FB efekt, IG efektĎalšie príklady funkcionalít AR filtrov
Try Before You Buy AR filtre
Vieme si predstaviť, aké náročné je trafiť veľkosť alebo štýl, ak nakupujeme online. AR filtre, ktoré umožnia „try before you buy“ by mohli tento problém riešiť, no zatiaľ nie je tak veľa značiek, ktoré tento druh filtrov využíva. Tu máme príklady od značiek Nike a Farfetch pre aplikáciu Snapchat.