Poznáte to príslovie – železo treba kuť za horúca. Rovnako výhodné je premýšľať nad marketingovou stratégiou hneď začiatkom roka. Preto sme pre vás pripravili zopár horúcich tipov, ktoré vám pomôžu nakopnúť váš digitálny marketing v roku 2022.
Ako na digitálne kampane v novom roku?
Buďte trendy na sociálnych sieťach
Nie je žiadnym tajomstvom, že zákazníci majú bližší vzťah ku značke, ak s nimi pravidelne komunikuje. V prieskume blogu HubSpot z roku 2021, ktorého sa zúčastnilo vyše 1 000 marketérov z celého sveta až 85 % z nich hodnotí krátke videá ako najefektívnejší typ obsahu na sociálnych sieťach. A tento trend neustále rastie.
Hľadáte perfektný marketingový tip pre komunikáciu na Instagrame?
Reelsy, reelsy, reelsy. Áno, pustite sa do tvorby reelsov (po slovensky filmových pásov) čo najskôr. Samotný šéf Instagramu Adam Mosseri viackrát povedal, že Instagram už viac nebude len platforma na zdieľanie fotiek, ale do popredia pôjde práve video obsah. Reagujú tak na silu TikToku, ktorý je v poslednom období najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou. Nezmeškajte vlak a začnite s tvorbou reelsov čo najskôr. Ale pozor, nezabudnite si svoj reel vystavať (pútavý úvod, vypointujte reel v závere) a sledujte aktuálne trendy výzvy či piesne.
Reelsy valcujú Instagram, ale pomôcť vám môže aj TikTok
Ak ste už aktívni na Instagrame, nezabudnite sa zamyslieť, či tá momentálne mladšia (no tiež postupne starnúca) veková kategória na TikToku nebude pre vás o pár rokov cennou cieľovou skupinou. Trendy pribúdajú dennodenne na obidvoch sociálnych sieťach, tvorcovia často preklápajú obsah. Ak sa teda rozhodnete pustiť do filmových pásov, hoďte očko aj na TikTok a naskočte na trendové vlny ako my.
@psdigital Predstava ? vs realita ? …alebo prečo nepodceniť čas potrebný na prípravu dobrej grafiky ?? #fyp #foryou #grafika #grafickydizajn #retus
♬ original sound – Krutika ?
Zopár tipov aj pre analytikov
Spravujete si digitálne kampane na vlastnú päsť? Pomocou šikovných tipov dosiahnete ešte lepšie výsledky reklám v roku 2022. O tom, že Google spracuje viac ako 3,5 miliárd vyhľadávaní denne, a teda 85 % používateľov využíva Google viac ako trikrát denne, hovoriť ani nemusíme. Na vzostupe je návštevnosť vyhľadávania, ktorá pochádza z mobilných zariadení. Ak nechcete prichádzať o cenných zákazníkov, mať responzívny web je skrátka „must have“.
Rozdrobte si digitálne kampane v Google Search
Rozdrobiť kampane na viac adsetov a prispôsobiť jednotlivým kľúčovým slovám reklamu je dôležité z hľadiska skóre kvality. Táto metrika porovnáva vašu reklamu s reklamou oproti ostatným inzerentom. Keď prispôsobíte reklamy jednotlivým kľúčovým slovám, zvýši sa váš podiel zobrazení (impression share) a tým pádom sa vaša reklama bude zobrazovať častejšie. Raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť, ale najlepšie je stokrát vidieť.
Generujte návštevnosť webu ešte efektívnejšie
V kampaniach zameraných na generovanie návštevnosti sa nám osvedčila optimalizácia na soft konverzie. Dôležité je, aby splnenie týchto soft konverzií bolo jednoduché a aby ich bolo dostatok. Takouto soft konverziou môže byť splnenie istej kvality návštevy (priemerná dĺžka návštevy, počet pozretých stránok na návštevu), príp. scroll depth, prekliknutie sa na dôležitú podstránku atď. Pri takejto konverznej kampani cena za klik nestúpa až tak razantne a systém pritom automaticky hľadá kvalitnejších používateľov. Testovať môžete publiká rôznej veľkosti, nám najlepšie fungujú skôr väčšie, kde má algoritmus dostatok priestoru nájsť tých správnych používateľov.
…a jeden perfektný tip od Peťa Šeba
„Pre mnohých to asi nebude novinka, ale rád by som pripomenul dva bezplatné nástroje od Google, a síce Google Alerts a Google Trends. Oba súvisia s budovaním značiek a oba sú skvelými pomocníkmi pri prvom pohľade na to, ako sa našej značke darí a ako je vnímaná v rámci konkurencie a zvyšku trhu.“
Google Alerts zachytáva zmienky o definovanom kľúčovom slove (napr. našej značke) naprieč internetom, hoci treba povedať, že do vnútra sociálnych sietí príliš nevidí. Je ale dôležité z pohľadu značky mať okamžitý prehľad o tom, ak a ako často sa o nás na internete píše (správy, blogy, videá…) a v prípade potreby sa chystať na to najhoršie. Naopak, ak nás niekto pochváli, je to príležitosť využiť danú zmienku vo vlastnej social media komunikácii bez toho, aby ste si museli sami seba googlit 3x denne. ?
Google Trends zase zachytáva v čase objemy vyhľadávania kľúčového slova a to dokonca v porovnaní s viacerými kľúčovými slovami zároveň. Takže okrem sledovania vývoja dopytov po názve našej značky/produktu nám dokáže dať pekný pohľad aj na dôsledok marketingových aktivít našich konkurentov (napr. porovnanie Dedoles, Fusakle a Happy Socks na Slovensku za ostatných 12 mesiacov). A keď k tomu pridáme trošku marketingovej vedy od Lesa Bineta, vieme na základe týchto údajov určiť aj náš Share of Search, ktorý dokáže „predpovedať“ budúci podiel na trhu, ak je spracovaný správne.
Najsilnejšou zbraňou bola, je a vždy bude autenticita
Znie to jednoducho, no veľmi ľahko môžeme skĺznuť k tomu, že podľahneme nejakému aktuálnemu trendu, ktorý však pre značku nemusí byť autentický. Aktuálne napríklad začalo mnoho značiek komunikovať svoje produkty v súvislosti so zodpovedným správaním sa voči našej planéte. Niekde to sedí, no niekde je úplne zrejmé, že ide “len” o trendovú vlnu, na ktorú chce nasadnúť čo najviac značiek. Myslite na to, že vaši zákazníci vycítia, ak z ničoho nič začnete komunikovať posolstvá, ktoré k vášmu brandu nesedia. Preto zostaňte sami sebou a pri komunikácii sa držte DNA vašej značky.
Podarilo sa vám inšpirovať tipmi na digitálne kampane v roku 2022 od našich Ps:ákov? Skvelé! Ak si radšej necháte poradiť a svoju kampaň vložíte do rúk profesionálom, ktorí neustále sledujú digitálne trendy, využite u nás možnosť bezplatnej konzultácie. Tešíme sa na spoluprácu a úspešné projekty!