Porovnanie
V PS:Digital pracujeme s TikTok reklamou prakticky od začiatku augusta (teoreticky vyše roka). V tomto článku vám zhrnieme úvodné dáta a rozdiely medzi jednotlivými metrikami naprieč platformami. Zameriame sa najmä na pomerové metriky ako:- cena za kliknutie na reklamu (CZK),
- cena za tisíc zobrazení (CPM),
- cena za 1 000 zasiahnutých používateľov (CPR)
- miera prekliku reklamy (CTR).
Cena za kliknutie:
TikTok | ||||
CZK | 0.02 – 0.03 € | 0,04 – 1,8 € | 0.1 – 0.15 € | 3 – 5 € |
- Google Ads má vyššiu CZK z dôvodu vyššej konkurencie, avšak dá sa dobre optimalizovať zmenou stratégie ponúk, kreatívou či typom reklamy. Priemerná CZK na Facebooku sa pohybuje okolo 0,15 €. LinkedIn má najvyššiu CZK spomedzi všetkých platforiem, čo je výsledkom vysoko špecializovanej cieľovky.
- TikTok má spomedzi všetkých najnižšiu CZK, napriek tomu, že sa jedná primárne o videoobsah. Reklamný priestor TikToku nie je zatiaľ vyťažený a odrážajú to aj samotné dáta.
Cena za 1 000 zobrazení reklamy:
TikTok | ||||
CPM | 0.22 – 0.55 € | 2 – 5 € | 1.8 – 2.5 € | 20 – 25 € |
- CPM patrí medzi najťažšie ovplyvniteľné metriky. Prvotné dáta však naznačujú tomu, že na to, aby sme zobrazili reklamu 1 000 krát, budeme na TikToku platiť rádovo, takmer 10-násobne, menej ako pri ostatných platformách.
Cena za 1 000 zasiahnutých používateľov:
TikTok | ||||
CPR | 0.9 – 1.30 € | – | 2.3 – 2.7 € | 35 – 50 € |
- Rovnako ušetríme aj v prípade zásahu používateľov. Cena za 1 000 zasiahnutých používateľov je na TikToku najnižšia spomedzi všetkých. V priemere zaplatíme okolo 1 €, čo je o polovicu menej ako Facebook.
- LinkedIn opätovne vychádza najdrahšie, keďže má menej ale špecializovanejších používateľov.
Miera prekliku reklamy:
TikTok | ||||
CTR | 0.8 – 2.3 % | 0.4 – 1.5 % | 0.5 – 1.5 % | 0.2 – 0.4 % |
- Miera prekliku reklamy je priama odozva používateľov na reklamu. Vyjadruje ako efektívne dokážeme používateľa zaujať a motivovať ho k prekliku na webstránku, prípadne inej destinácie (leadový formulár, app store a pod.).
- Čím je miera prekliku nižšia, tým nižšia je návštevnosť z kampane a o to je nižší výkon kampaní.
- Bez ohľadu na platformu a formu reklamy je to najpodstatnejšie zaujať používateľa. Donedávna mali spravidla najlepšiu mieru prekliku statické kreatívy, v prípade všetkých platforiem. Od príchodu sociálnej siete TikTok sa správanie používateľov aj obsah platforiem, najmä sociálnych sietí, začal radikálne meniť a do popredia sa dostali krátke, rýchle a zábavné videjká.
- Tento fakt nám potvrdzujú aj dáta z TikToku, na ktorom ako tvorcovia, tak aj inzerenti publikujú primárne video obsah. Spomedzi všetkých reklamných platforiem vyšiel TikTok aj v tomto smere najlepšie.
Zhrnutie
TikTok | ||||
CPM | 0.22 – 0.55 € | 2 – 5 € | 1.8 – 2.5 € | 20 – 25 € |
Cost per 1000 reach | 0.9 – 1.30 € | – | 2.3 – 2.7 € | 35 – 50 € |
CPC | 0.02 – 0.03 € | 0,04 – 1,8 € | 0.1 – 0.15 € | 3 – 5 € |
CTR | 0.8 – 2.3 % | 0.4 – 1.5 % | 0.5 – 1.5 € | 0.2 – 0.4 % |