Učiť sa, učiť sa, učiť sa! Hoci autor tejto okrídlenej vety je človek, ktorý už sto rokov leží mumifikovaný v moskovskom mauzóleu, jeho slová platia stále a v dnešnej zrýchlenej digitálnej dobe sú možno ešte pravdivejšie. Práve neustále vzdelávanie je totiž kľúčom k tomu, aby sa z kreatívcov, mediálcov, accountov a vlastne celkovo ľudí v reklamnom biznise nestali múmie žijúce v minulosti.
O tom, ako k vzdelávaniu pristupujeme u nás v PSku, sme sa porozprávali s našou managing directorkou Blažkou.
Rada hovoríš, že vzdelávanie je súčasťou agentúrnej DNA. Mohla by si nám priblížiť tento agentúrny koncept?
Nevymyslela som to ja, takto to nastavil Peťo Šebo, keď zakladal túto agentúru. Ono vzdelávanie je v našej brandži veľmi dôležité. Digitál je nesmierne dynamický, každý deň niečo nové vznikne, niečo sa zmení. Vzdelávanie nám tak pomáha byť v obraze, a preto je to jeden z pilierov našej agentúry. Ďalšími sú ľudia, inovácie a PS:Dobro.
Ide hlavne o vzdelávanie smerom dovnútra agentúry?
Áno, ale nie nevyhnutne. Máme niekoľko formátov určených pre ľudí v agentúre, ako sú napríklad PS:News. 2x do týždňa si prechádzame novinky z digitálu, ktoré niekto z nás objavil a podelil sa o ne so svojimi kolegami/kamarátmi. Organizujeme niekoľko workshopov do mesiaca, ktoré vedú naši ľudia, alebo si prizveme odborníkov mimo agentúry. A samozrejme, veľmi radi posielame našich ľudí na rôzne konferencie/eventy, pravidelne ak nie je pandémia chodievame na F8 (USA), Websummit (Lisabon), Marketing festival (Praha), atď.
No nevzdelávame sa „iba“ my, radi vzdelávame aj trh a klientov. Preto realizujeme školenia pre NGOs či každomesačné PS:Digital Breakfast.
Rozumiem, takže svojím spôsobom si agentúra vychováva nielen kreatívcov, ale aj klientov.
Presne tak, pretože rozhľadený klient je pre agentúru darom a následne sa nám spolu lepšie spolupracuje.
Keďže ide o digitálne vzdelávanie, dá sa predpokladať, že funguje najmä cez digitálne kanály.
Nie nevyhnutne. Je to taký zdravý mix digitálu aj fyzických eventov/stretnutí. Aj keď sme digitálna agentúra, veľmi radi našich klientov, ľudí z trhu stretávame aj osobne, a preto organizujeme už spomínane PS:Digital Breakfast (vždy posledný piatok v mesiaci), školíme, ak sa dá osobne a nesmieme zabudnúť aj na najväčšiu digitálnu konferenciu, ktorú organizuje náš Peťo – Marketing Rulezz a aj spoluprácu s vysokými školami, na ktorých mnoho z nás prednáša.
A za zmienku určite stoja aj naše stáže. Ak práve nezúri celosvetová pandémia, tak odstážujeme desiatky ľudí/študentov ročne. Čo je pre nás aj skvelý zdroj našich nových kolegov.
Takže agentúra tento prístup využíva aj pri výbere nových kolegov? Že si napríklad radšej vyberiete nováčika, u ktorého cítite hlad po znalostiach a potenciál, než reklamnými víchrami ošľahaného, ale spohodlneného seniora?
Je to taký mix. Určite headhuntujeme aj skúsených seniorov, no keďže digitál je v podstate nová vec a slovenské školstvo nám v tom veľmi nepomáha, jedinou cestou je vychovávať si ľudí, naučiť ich to, čo vieme my. A ak natrafíme na naozaj šikovného študenta/študentku, určite si ich nenecháme ujsť.
A na záver ešte jedna osobná otázka. Čo si dnes spravila pre svoje vzdelávanie?
Prešla som si našu skupinu PS:Knowledge, do ktorej dávame novinky z digitálu, mala hodinu Business English s mojím lektorom a prečítala si niekoľko strán knihy Starting With Why.