Rok 2023 na TikToku? Bola to poriadna jazda! Platforma, ktorá sa stala hitom najmä medzi mladými do 25 rokov ukázala, že vie byť viac než len miestom na zabíjanie času. A hoci stále bez reklamných možností, značky, médiá, agentúry ani politici sa na slovenskom TikToku nestratili a ukázali, že vedia byť kreatívni aj bez platenej podpory. Poďme sa spolu pozrieť na to, kto na TikToku bodoval a kto sa ešte len učí tancovať podľa jeho trendov!
Firmy a značky: Obchody a nápoje, luxus aj zábava
Medzi značkami je s 223k followermi najúspešnejším TikTok účtom na Slovensku Mobilfox (+79 % v počte fanúšikov a +22 % pri srdiečkach) a z trónu zosadil minuloročného lídra Kaufland. Ten síce z pohľadu fanúšikov medziročne tiež rástol (+17 %), ale celkový počet srdiečok na jeho videách záhadne klesol takmer o tretinu. Mobilfox si prvenstvo udržal 8 mesiacov v rade.
Trojku najúspešnejších značiek uzatvára Hell Energy SK so 158k followermi. Nápojom pre mladých sa ale celkovo na slovenskom TikToku darí, keďže v top desiatke účtov nájdeme aj Red Bull (97k fans) a XIXO (64k fans). Ukazuje to, že na TikToku boduje nielen originálny obsah, ale aj obľúbené produkty.
Najväčší zmeraný ročný nárast followers dosiahla požičovňa luxusných áut Highrent (+2 000 %) s aktuálnymi 130k followermi a z celoslovenských značiek pomerne prekvapivo vyletela aj Coop Jednota (+1 500 % fans a + 97 % likes).
Za skokana roka môžeme označiť DM Slovensko, ktorá sa za 3 mesiace dostala medzi top 15 najúspešnejších značiek na slovenskom TikToku.
Ojedinelým úkazom je profil Maťove akcie, ktorý sa so 126k followermi stále drží v TOP10 a medziročne dokázal narásť o pozoruhodných 330 %. Pred rokom to bol totiž jeden obchod v Šali s exotickým tovarom + e-shop, dnes už má množstvo predajní po celom Slovensku.
Médiá: Tri najväčšie telky a weby pre mladých
Startitup (795k fans), TV JOJ (314k) a TV Markíza (173k) si udržali svoje prvé tri pozície v mediálnom sektore na TikToku. Toto trio jasne ukazuje, že konzistencia a kvalita obsahu sa vypláca. S engagementom na úrovni 8,69 % má ale práve Startitup najvyššiu mieru interakcie medzi mediálnymi profilmi.
Skokanom roka sa s nárastom followerov o 80 % a v počte lajkov o 83 % stala Pravda a aktuálne jej patrí 12. priečka so 17k fanúšikmi.
Najúspešnejším slovenským rádiom na TikToku je Europa2 s 84k fans a patrí jej 5. miesto. Najaktívnejším je však Funrádio aktuálne na 11. priečke s 25k followers. Úspech rádií, ale aj televízií (TV JOJ 314k a RTVS 34k fans) ukazuje, že aj tradičné médiá môžu na platforme úspešne komunikovať a rozvíjať svoju značku najmä s mladším publikom.
Okrem Startitupu tvoria Top 10 ďalšie magazíny pre mladých ako Refresher (114k fans), Hashtag (75k), Emefka (70k), Interez (45k) či Odzadu.sk (30k).
Marketingové agentúry: Dva polomŕtve profily vládnu všetkým
Aktuálny líder poradia, agentúra Detaility sa za z 15. miesta dostala na 1. a drží sa tam už 9 mesiacov s 38k followers. Problémom je, že už viac ako pol roka nepublikovali žiaden nový obsah, takže ich líderstvo je v tejto chvíli skôr virtuálne. Ešte horšie je na tom z pohľadu publikovania obsahu aktuálna dvojka rebríčka, MoveUp Digital Agency (20k fans). Tá nevypublikovala nový obsah už viac ako rok, od septembra 2022. Trojku uzatvárame my v PS:Digital s priebežne napĺňaným účtom a medziročným rastom fanúšikov na úrovni 10 % a srdiečok +19 %.
Najväčší zmeraný medziročný nárast v TOP10 však zaznamenala agentúra Prognessa s 96 %-ným prírastkom fanúšikov aj srdiečok.
Za zmienku ešte stojí, že celkový počet slovenských agentúr, ktoré sú aktívne na TikToku sa medziročne zdvojnásobil a z minuloročných 22 aktívnych sme ich po roku napočítali 43. Viac ako 1000 followerov mala však iba top sedmička a ďalšie dve sa k tejto magickej hranici nebezpečne približovali.
Politici a politické strany: Koalícia, opozícia aj alternatíva
Lídrom na TikToku je strana Smer-SD s 57k followermi a 64 % medziročným nárastom, nasledovaná bývalým poslancom NR SR Petrom Csehom (17k fans), ktorý je však na TikToku stále aktívny. Tretie miesto patrí aktuálnemu predsedovi parlamentu Petrovi Pellegrinimu so 16k followermi a medziročným prírastkom 75 %. Zaujímavosťou je, že strana Smer má s náskokom najviac srdiečok na svojich videách, cca dvoj- až päťnásobok oproti ostatným profilom z TOP10.
Branislav Gröhling má najväčší percentuálny nárast followers (92 %) aj likes (98 %) a aktuálne mu patrí ôsma priečka.
V našom radare máme 69 politikov a politických strán na TikToku a z toho je iba 17 žien političiek. A žiadna z nich sa nedostala do TOP 10 za rok 2023.
Uvádzané dáta sú aktuálne k 2. 1. 2024
Mimochodom, vedeli ste, že my v PS:Digital máme vlastné „TikTok“ oddelenie Content Hunters? 📸
Staráme sa o viacero firemných profilov na Slovensku. Ak máte záujem o viac informácií, ozvite sa nám cez kontaktný formulár.