TikTok je absolútne rastúci fenomén social media komunikácie. Nemusí vám byť sympatický, ale o jeho marketingovom výtlaku už nemožno viac pochybovať. Viac o TikToku ako marketingovej platforme sa dočítate v našom predchádzajúcom blogu. A my poďme na konkrétne čísla za prvé týždne TikToku, ktorý sme vytvorili pre NIVY.
Ako stratégiu sme si určili publikovať 3 videá denne (!) až do prvej stovky videí. To je totiž pre algoritmy TikToku jeden z najdôležitejších parametrov. Kvantita. A keďže, ako si čoskoro ukážeme, na TikToku máločo dáva skutočne zmysel, rozbehli sme sa naozaj na všetky strany. Aby sme zistili, čo sa bude používateľom páčiť a aby sme tak prípadne vedeli obsah neskôr prispôsobovať na základe skúseností z prvých videí.
SPOILER ALERT: Takmer žiadne „zázračné vzorce“ sme zatiaľ neobjavili. Jediné čo vieme s istotou povedať je, že ľudia naň chodia najmä kvôli zábave. ?
Pri štarte sme nič nenechali na náhodu a v čase publikovania prvého kúsku sme mali natočené cca štyri desiatky ďalších a z nich asi polovicu aj nastrihaných do finálnej podoby. Pri šprinte 3 videá denne toto množstvo vystačí tak na týždeň… ?
Začiatky vyzerali sľubne
Prvé sme nahrali 17. mája a začali sme týmto masterpiecom:
@nivycentrum Toto sú Nivy #TotoSuNivy #Nivy #bratislava #slovensko #zelenastrecha
♬ оригинальный звук – Nivy
Celkovo viac ako 17 000 videní, skoro 1 000 lajkov a desiatky uložení úplne nového videa na úplne neznámom účte bolo pre nás príjemným prekvapením, o ktorom môžeme na iných platformách iba snívať.
Prvý „skorovirál“ sa nám podaril ešte v ten deň, keď sme hneď tretím videom dosiahli 80 000+ views:
@nivycentrum Realita?? #TotoSuNivy #Nivy #vtip #humor #protebe #sranda
♬ оригинальный звук – Nivy
Významne tomu pomohlo 6 000+ srdiečok a viac ako sto uložení videa. Ale prečo to vyletelo? Nevieme presne. ?
Deň na to prišlo video, ktorému sme verili hneď od začiatku a snáď po prvý (a poslednýkrát) sme sa trafili aj do vkusu tiktokerov:
@nivycentrum Boli ste na stanici? ? #TotoSuNivy #Nivy #stanica #bratislava #slovensko #autobus
♬ оригинальный звук – Nivy
185 000 prehratí, 25 000+ lajkov, 400+ komentárov, 1 000+ uložení… A to všetko na 2 dni starom účte! Navyše, keďže za ním prišiel druhý virál s bezmála 200 000 videniami, začali sme si veriť:
@nivycentrum Ako to vidíte vy? #TotoSuNivy #Nivy #vtip #humor #protebe #sranda
♬ оригинальный звук – Nivy
A tu prišlo prvé vytriezvenie: Hneď nasledujúce video dosiahlo krásnych 1 946 zhliadnutí. Stokrát menej! Prečo…? ?
Potom opäť prišla séria videí s desiatkami tisíc zhliadnutí o parkovaní, trafení na autobusku z ulice, nakupovaní či zelenej streche. Všetky videá nájdete tu.
Aby to celé nevyzeralo tak ideálne, máme aj videá, ktoré fakt nezafungovali. S videniami na úrovni 1 000 – 1 500 views, sme, namlsaní predchádzajúcimi úspechmi, občas zapochybovali o správnosti našej stratégie. A prečo sa práve týmto nezadarilo, netušíme doteraz…
@nivycentrum Krutá realita… #TotoSuNivy #Nivy #vtipy #protebe #sportovci #cvicenie
♬ original sound – Nivy
@nivycentrum Keď hľadáte frajerove auto na parkovisku ? #TotoSuNivy #Nivy #ženi #vztahy #srandamusibyt #frajer
♬ original sound – Nivy
@nivycentrum Moja mama v každom obchode? #TotoSuNivy #Nivy #protebe #rodicia #nakupovani #srandamusibyt
♬ original sound – Nivy
Jediné, čo o nich vieme povedať, že ich spája malý počet interakcií (lajkov, komentárov a uložení). Ale „kvalitou“ si podľa nás nič nemôžu vyčítať so zvyškom obsahu tohto profilu.
Nemá všetko views, čo sa blyští
Ak sa pozrieme na úspech videí optikou srdiečok pod jednotlivými videami, chvíľu to dáva zmysel a potom to zase prestane. Jednoducho TikTok. Naše dve najsledovanejšie videá majú aj najviac lajkov (12 000 a 25 000+), ale áno, v tomto poradí. ?
Ale prečo má nasledujúce video s takmer rovnakým počtom srdiečok (6 400+) ako už spomínané „schody“ vyššie, diametrálne odlišné videnia, to už je opäť mimo náš pochop.
@nivycentrum Čo robia muži, keď ženy nakupujú? #TotoSuNivy #Nivy #preteba #muzi #vztahy #sranda #nakupy
♬ original sound – Nivy
V komentároch samotných to tiež nebude. Najviac komentárov (440) má opäť jedno z top videí (porovnanie autobusiek), ale toto video s druhým najvyšším počtom komentárov má “len” polovičný počet zhliadnutí.
@nivycentrum POV: ideš si kúpiť jedno tričko? #TotoSuNivy #Nivy #preteba #vtipy #nakupy #kamos #kamarati
♬ BORN FOR THIS – Foxxi
Zdieľania asi niečo robia, keď naše top zdieľané videá (cca 200 shares) patria aj medzi top pozerané. Okrem tých najsledovanejších tam patria napríklad tieto, ktoré uspeli aj z pohľadu shares aj z pohľadu views:
@nivycentrum Asian Shop? #TotoSuNivy #Nivy #jedloježivot #jedlojepriorita #potraviny #sladke #pretebapage #obchody
♬ Summer day – TimTaj
Určitý kľúč k úspechu ale vidíme v uloženiach. Dve najpozeranejšie videá majú aj najviac uložení (600+ a 1000+ a áno, opäť v tomto poradí ?) a už stovky uložení na videách robia spravidla desiatky tisíc zhliadnutí. Ako napríklad týchto prípadoch:
@nivycentrum Ako sa dostať na autobusovú stanicu? #TotoSuNivy #Nivy #autobusovastanica #bratislava
♬ original sound – Nivy
TikTok je… TikTok
Nám sa za tých prvých pár týždňov a 100 videí podarilo nazbierať bezmála 2 000 000 organických zhliadnutí plných „product placementu“ nášho klienta NIVY, viac ako 100 000 lajkov na tieto videá a tisícky komentárov. A to najlepšie? Podarilo sa nám dostať medzi TOP 10 najväčších TikTokov slovenských firiem! Na to, že to sme išli totálne od nuly to, myslím, vôbec nie je zlý výsledok.
A my fičíme ďalej a hľadáme akékoľvek súvislosti a vzorce úspechu, aby sme vedeli do budúcna lepšie predpovedať, čo bude fungovať a hlavne prečo. Zatiaľ sa hráme, tvoríme a tešíme sa z výsledkov.
Ja osobne sa cítim ako pri Facebooku v roku 2011. A vy? ?